Leave Justin and Beliebers Alone

Som ni vet så älskar jag Justin Bieber. Livet som en Belieber har haft sina baksidor och har det fortfarande. Tappat en vän och blivit mobbad pga av att jag gillar honom. Jag har mycket att säga om detta men ska försöka hålla mig kort.

"Baby" var den låt som egentligen startade allt. Folk började hata som fan och hade inget annat att göra med sitt liv än att hata. Ok du gillar inte hans musik, lyssna inte på den då???? Skaffa ett fucking liv, tack. Stadiet där alla tyckte han sjöng som en tjej har de flesta passerat men ibland blir jag förvånad då folk klagar på han låtar när de inte hört hans senaste och hur hans röst förändrats. Sedan jag blev en Belieber har folk hit och dit mobbat mig för detta och vissa vågar inte säga saker till mitt face utan tar andra vägar.. fegt, fegt, fegt.

Det som stör mig mest är att folk hackar ner på Justin och Beliebers men ingen hackar ner på t.ex. något rockband som många tycker om eftersom att det är "riktig musik" URSÄKTA med va fan är riktig musik?? Jag trodde musik var musik och alla har olika smak men jag kanske har fel. Jag ser ingen mobba någon för att den gillar t.ex. Metallica eller Iron Maiden men så fort det kommer till pop musik då mobba på hur mycket som helst. Jag skulle aldrig mobba någon p.g.a. vilken musik de gillar och vilket favortiband/artist de har. Låt folk gilla vad de vill och håll dig till det du tycker om.

Så har vi det här som hänt kring Justin på senaste tiden då folk hackar ner på Justin för att han "klagar" på att paparazzis följer honom och att det skrivs massa rykten om honom, Skulle DU vilja bli förföljd av massa kameror dygnet runt och aldrig få en priviat stund i ditt liv? Trodde väl det. Alla rykten som skrivs är bara för att tjäna pengar men folk tror på det ändå. Ja han rökte på en gång och bad om ursäkt för det i LIVE-TV. Alla gör vi misstag, vi är alla mänskliga.

Det var en sammanfattning av allt jag vill få ur mig och nu lämnar jag över ordet till Justin. Detta skrev han idag på sin Instagram:

Justin Bieber:
 ”Everyone in my team has been telling me, “keep the press happy” but I’m tired of all the countless lies in the press right now. Saying I’m going to rehab and how my family is disappointed in me. My family is beyond proud, and nothing’s been said by them, my grandparents wouldn’t know how to reach to press even of they did want to so that was a lie and rehab cmon. if Anyone believes i need rehab thats their own stupidity lol I’m 19 with 5 number one albums, 19 and I’ve seen the whole world. 19 and I’ve accomplished more than I could’ve ever dreamed of, i’m 19 and it must be scary to some people to think that this is just the beginning. I know my talent level and i know i got my head on straight. i know who i am and i know who i’m not My messege is to to believe. My albums could be about anything but my messages have been to never say never and believe, not to believe in me, but to believe in yourself .. I honestly don’t care if you don’t believe in me because I believe in me, and look where that’s gotten me so far.. I’m writing this with a smile on my face and love in my heart. Letting u know first hand how I feel rather than have these story linger. I’m a good person with a big heart. And don’t think I deserve all of this negative press I’ve worked my ass off to get where I am and my hard work doesn’t stop here… All this isn’t easy. I get angry sometimes. I’m human. I’m gonna make mistakes. In gonna grow and get better from them. But all the love from you guys overcomes the negativity. I love u. Thanks”



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback