MEN HALLÅ NU RÄCKER DET

Är förbannad. Nä det räcker inte, jag är ROSENRASANDE vilket jag inte är ofta. Hur kan man hata så mycket så det aldrig tar stopp? Finns det inte viktigare saker att lägga sin energi och tid på? Nu räcker det. Det jag pratar om är hatet mot Justin Bieber OCH Beliebers, det är viktigt att komma ihåg alla Beliebers också. 3624 personer har redan skrivit om detta så här kommer den 3625:e personen som vill vara med på ett litet hörn.

För 2 veckor sedan var Justin Bieber i Sverige och alla medier kretsade kring hysterin. Var det inte Aftonbladet så var det nyheterna på TV som matade ut allt kring Justin. Det som fick min uppmärksamhet då var att det skrevs artiklar om Beliebers och om hur man jämförde dem med fotbollsälskade medelålders män. Det är konstigt att tjejer skriker efter en person medans tusentals gubbar skriker efter ett helt fotbollslag varje helg. Det kan vara de bästa artiklarna jag läst. Någonsin. Folk får Beliebers att låta som aliens. Som en annan sorts människor som inte är mänskliga. Urlöjligt tycker jag. Som om inte de någonsin dyrkat eller varit fan av någon när de var yngre?

Och vad gör mig så arg då? Jo, de otroligt jobbiga, irriterande, störande och fullständigt löjliga kommentarerna kring alltihop. Några av kommentarerna på Zandra Lundbergs krönika (http://bit.ly/11M8I45) lyder: "Att dyrka något så hårt att kontrollen över känslorna helt släpps och man uppgår i masspsykos är inte sunt." "Det är sunt att stå skrika som en löjlig fjortis över en överbetald finnig ytlig snorunge som inte står för nånting som helst förutom knarka på bussen och knulla så mycket brudar som möjligt innan stjärnglansen försvinner" "Visst det är "jättesunt" att 100-150 unga små tjejer går nerför Ströget i Köpenhamn och skriker som om de är våldtagna och misshandlade medan de bär på stora bilder av den fjanten." STOPP, STOPP, STOPP. Jag finner nästan inga ord för hur upprörd jag blir över detta. För det första, andra och tredje, TA REDA PÅ FAKTA innan ni säger att Justin är "en överbetald finnig ytlig snorunge". Vet ni om att han levde fattigt när han var liten? Att hans mamma var ensamstående och fick ta hand om Justin själv? Att hans karriär började på Youtube där han la upp små videor där han sjöng som han inte trodde skulle bli mer än just det - små videor. Men hans dröm blev sann. Han lever sin dröm då han får göra det han älskar.

Och vad gör ni då? Sitter och kommenterar hur hemska alla Beliebers är som dyrkar honom så "hårt" för att de ser upp till honom. För att de tror på sina drömmar då Justins dröm gick i uppfyllelse och han själv alltid säger "Always believe in your dreams, always believe in yourself". Nä ta och ägna er åt det ni tycker om i livet och lämna de gråtande "fjortisarna" i fred när de får en glimt av sin idol för första gången.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback