Stressad

Halloj! Jag vet att jag är dålig på att blogga och jag ber så hemskt mycket om ursäkt för det. Anledningen till att jag inte har bloggat är för att jag är så sjukt stressad! Sista rycket i skolan innan studenten och det är så sjukt mycket som ska göras. Dock är jag lite för lat för att ta tag i allt ehehem... När jag kom hem i fredags tänkte jag "äh jag har hela helgen framför mig", en sekund senare var det söndag. Man hinner ju knappt göra något! Jag är till och med så lat att jag inte orkar se alla de 7839582 avsnitten jag missat av mina favorit TV-serier. Och redigeringen av mina vloggar vill jag inte ens tänka på.

Jag har tänkt mycket på det här med stress och den s.k. internetstressen, som jag kallar det. Man vill göra så sjukt mycket samtidigt men annat kommer ivägen, speciellt när ens föräldrar påminner en om skolarbete, körkortsteori, sommarjobb, städning osv som man måste ta tag i. När får man sin fritid egentligen? Visst jag spenderar mycket tid vid datorn och det kan gå många timmar till onödiga saker, vilket mamma påminde mig om igår. Och då kommer vi till det som jag kallar internetstress. "Jag ska bara se en video" blir tillslut 570 videos som hamnar i spellistekön på Youtube. Lyssna på en låt på Spotify blir till att man ska lyssna igenom hela sin spellista av den bästa musiken på 5760 låtar. Sen loggar man in på Twitter, Facebook och Tumblr och fastnar där för evigt eftersom att det är omöjligt att slita sig från då det händer saker hela tiden. Är det då det negativa som väger över det positiva då det kommer till sociala medier? Nej det tycker jag inte. Möjligheten att se världen genom en skärm är fantastisk och vad vore vi utan internet liksom?

Igår så bestämde sig mamma att det var International Cleaning Day och helt plötsligt skulle hela mitt rum göras om. Nästan. Jag fick lite panik och tänkte att nu kommer jag ju inte få tid till att se de där 7839582 avsnitten som jag hade planerat att göra men det var bara att finna sig i det. Och tiden bara rann i väg, det är redan söndageftermiddag men som tur är går vi bara fram till onsdag till veckan, till och med halvdag på onsdag, och så är vi lediga torsdag och fredag, så det blir sååå nice med långhelg! Längtar!!

Ville också säga tack så mycket till er 21 besökare i veckan, det är rekord för mig så tack tack tack!!!

Just nu skulle jag kunna döda för en sån här... Är så sjukt hungrig...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback