Youtube = framtiden

Hello guys. Som ni vet så har jag börjat att vlogga men jag har fortfarande inte lagt upp mer videor efter min första vilket är riktigt dåligt av mig men jag har en anledning till varför. Redigeringen. Den tar så fruktansvärt mycket tid, mer än vad man tror, och tiden räcker ju inte alltid till till att ägna sig åt en sak utan att annat kommer emellan. Min andra vlogg är på ingång, har lite redigering kvar och inspelning för den tredje vloggen är redan färdig. Så ni som har väntat tålmodigt får vänta bara lite till så lovar jag att vloggningen kommer att börja på allvar snart.

Och det leder mig in på det här med vloggar och Youtube. Jag prenumererar på rätt så många Youtubers som gör helt fantastiska vloggar och videor, som t.ex. Danisnotonfire, JacksGap, Caspar Lee, PointlessBlog, AmazingPhil, Troye Sivan, Tyler Oakley, Chloe Rayne, PewDiePie, Nigahiga och Willam Spetz och jag tycker att det är helt otroligt hur man göra små videos hemma och att få åka till Playlist Live, (Ett slags evenemang för Youtubers där de kör live på en scen och träffar fans eller tittare, vad man nu vill kalla det för), de måste vara det häftigaste som finns för en vloggare. Jag drömmer om att jag själv ska få möjligheten att få göra något sådant, vem vet, mina vloggar kanske blir en succé?

Så Youtube är fantastiskt. Ungdomar idag tittar ju knappt på TV längre och jag är en av dem. Allt jag vill se finns på internet, på Youtube och Youtube är framtiden enligt mig. De äldre generationerna förstår väl till en viss grad att internet tagit över men förstår de att man kan få resa till t.ex. USA genom att lägga upp videos på Youtube? De har ingen koll på vad ungdomarnas fantastiska internetvärld. Som min lärare sa när jag sa att jag ville göra vloggar som mitt sista projekt i medieproduktionen: "Och vad pratar du om i dem då?". Då kände jag lite faith in humanity lost i det ögonblicket. De förstår inte heller att man kan tjäna pengar på sina videor, att man kan bli Youtube-partner och faktiskt leva på det till och med. Nej det känns som att det är våran generation som förstår sig på detta och hur fantastiskt det är och det jag vill säga till alla vuxna TV-gubbar och gummor måste inse att framtiden är Youtube och att ta en Youtubestjärna som Gina till TV istället kan vara ett litet misstag. Visst hon är jättebra programledare men att hon dras bort från Youtube världen och slutar göra vloggar gör att hela poängen med sådana som Gina försvinner. Hon började på Youtube och att stanna där är det smartaste man kan göra då det är dagens TV för den unga generationen.














Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback